Ukažme, že něco děláme pro svět

Tuto větu si pravidelně říká řada větších a menších firem. To vše často v jediné snaze, a to v té, získat na svou stranu nové zákazníky. A ať už jsou plány jakékoliv, výsledky podobných „hurá“ akcí jsou často poměrně mizivé, a to ačkoliv si management myslí, že výrazným způsobem posiluje brand. Pokud se totiž nedostane do největších médií, oněch několik zmínek na webových stránkách často naprosto zmizí do ztracena.

Dělají to všichni, budete to dělat taky

Volna zaměstnanců za účelem čištění přírody, pomoci v neziskových, nebo snaha o minimální využívání elektrické energie, kdy se na několik hodin přestane svítit. Na jednu stranu možná chvályhodné řešení, ale kolik reálných zákazníků něco podobného zajímá? A jelikož to dělá každá firma, vzájemně se od sebe nijak neliší, a tak vše opět skončí u tradičního výběru s ohledem na cenu, reference a rozsáhlost poskytovaných služeb.

Kolik lidí ví, co daná firma dělá?

Sami se můžeme zamyslet nad tím, zda víme o firmách, kterým jde o dobro planety, nebo sociálně slabší. Pokud si vzpomenete na pět z nich, pravděpodobně to bude úspěch. A pokud už si vzpomenete, asi se vám jenom těžko vybaví, co konkrétně daná firma udělala. A pokud ano, jak moc to ovlivní vaše rozhodovací procesy? Půjdete jenom kvůli tomu k ní, i když vás kvalitou služeb neohromí? Velmi těžko.

„Nezištná“ pomoc

A ačkoliv mnoho firem ve svých tiskových zprávách své aktivity velebí v tom ohledu, jak je odpovědná a jak dokáže pomáhat, v principu jsou tyto akce jasně promyšlenými cestami, jak se zviditelnit v médiích. Tímto samozřejmě neodsuzuji pomoc, nebo snahu něco dělat. Ale ta samotná by měla být hlavně opravdová, a to s cílem skutečně něco udělat, a vidět onen výsledek. A ten by neměl být nutně vidět na vyšších obratech, ale na tom, že se danou pomocí opravdu něco změnilo.

Relevantní články

    None Found