Vidíte svůj eshop stejně, jako vaši zákazníci?


Každý provozovatel eshopu se samozřejmě snaží, aby uživatelská přístupnost a přívětivost byla co nejlepší. Ne vždy se to však podaří, jelikož mohou vznikat naprosto rozdílné situace, kdy majitel zná přesně postupy a cesty jednotlivých kroků, zatímco uživatel v nich tápe. Majitel přesně zná rozmístění jednotlivých prvků, odkazů a tlačítek, a často ani nepřemýšlí nad tím, zda zákazníkovi připadají logické a zda skutečně jsou na obvyklých místech.

Zákazníka lze ztratit snadno

A právě kvůli podobným chybám může dojít k tomu, že zákazníka nenávratně ztratíte. Vzhledem k obrovské konkurenci se bude zákazník jenom těžko trápit na eshopu, kde zkrátka neví, jak se orientovat. Co přijde majiteli samozřejmé, jelikož podobné postupy mnohokrát zkoušel, může přijít zákazníkovy zcela nelogické a neví, jak dále. Ideálními příklady jsou již konečné kroky objednávek, kdy zákazník do poslední chvíle neví, kolik platí na dopravě, nebo jaký druh zvolit, či jak upravit konkrétní informace o dodání. Ty mohou být až v několika dalších krocích, což zákazník samozřejmě neví.

Jak se tomu vyvarovat?

Ideální je samozřejmě okouknout konkurenci, tedy hlavně velké hráče na trhu, které mají i tuto oblast perfektně doladěnou. Poté není problém zpracovat postupy podobně, či stejně. Samozřejmostí by mělo být také testování. Pokud však nechcete najímat specialistu, vyzkoušejte svůj eshop na vaší rodině. Nechte jim vyhledat konkrétní zboží, objednat produkt na tuto adresu s tou a tou dopravou, nebo jim řekněte, ať najdou konkrétní kategorii zboží. To vše vám může dát dokonalá data, jak průměrný zákazník uvažuje a v jakých oblastech tápe. Ty poté zoptimalizujte tak, aby pro něho bylo mnohem jednodušší, a z návštěvníka eshopu se během chvíle stane jeho zákazník, který si nakoupí – a to jenom proto, že mu vše šlo velmi snadno a rychle a hlavně našel, co hledal.

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články