Vzestup mobilních uživatelů


Jedním z nejčastějších moderních omylů týkajících se mobilních zařízení je to, že je asi v pořádku, když budou nabízet pouze zlomek toho, co lidé najdou na desktopu. Leckdo by to mohl i podepřít argumentem, že lidé přece potřebují na svých přenosných strojích rychlé a funkční nástroje, protože desktop toho stejně bude vždy nabízet více.

Ale co takoví lidé, kteří desktop prostě nemají? A co ti, jenž sice desktop mají, ale stejně preferují z nějakého důvodu přístup mobilní? Podobný typ lidí samozřejmě potřebuje stejnou péči ze strany webdesignového návrhu, jako normální „desktopáři“. Informace by tedy měla zůstat stejná a pouze její forma může měnit tvary. Nezapomínejme proto, že i mobilní uživatelé jsou pořád uživatelé.

Situace na trhu je ohledně mobilních uživatel rovněž poměrně zřejmá: vzestup smartphonů a tabletů se odrazil i na nárůstu mobilní konzumace webu. Tak namátkou, dle agentury Pew Internet celých 55 % lidí z USA použilo v roce 2012 k přístupu na internet mobilní zařízení. To je překvapivě vysoké číslo, navíc, když uvážíme ještě i to, že pro celých 31 % z nich to byla jediná možná cesta. A ruku na srdce – skutečně je přínosné ignorovat a podceňovat cca třetinu návštěv?

A ještě tu máme pár dalších zajímavých čísel: 50 % z 12-17letých teenagerů přistupuje k netu převážně mobilně. Lidé mezi 18-29 lety to vidí stejně ve 45 % případů. A lehce překvapivě je to i častější cesta k internetu pro ty méně majetné a pro osoby bez vysokoškolského vzdělání. Řada státních institucí by tedy mobilní sféru také neměla podceňovat.

Spoustu mobilních uživatel mají ale i tradičnější weby: takový Amazon, Wikipedia či Facebook, všichni řečení mají nějakých 20 % trafficu z mobilů, tabletů a podobných gadgetů. A pro změnu, celých 46 % z nakupujících online zase sdělilo, že vše hledají a vyřizují skrze mobilní internet.

Jistě uznáte, že podobná čísla jsou již sama o sobě dost vysoká na to, aby si vyžádala ze strany návrhu skutečně pečlivou pozornost. A pozor, můžete si již teď vsadit, že se nám časem nebudou snižovat…

Zdroj: blogs.hbr.org

Líbil se Vám tento článek? Můžete jej sdílet přes sociální sítě...

Pin It

Relevantní články